środa, 22 maja 2013

Tożsamość Goodyear'a

GOODYEAR to stosunkowo mała, obła figurka i w zasadzie nie byłoby w niej nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że... trudno określić, czym tak naprawdę jest.

zdjęcie użytkownika Mroczny_Pyton

W dzieciństwie nie miałem wątpliwości. Byłem przekonany, że "GOODYEAR" jest kamieniem, lub jakiegoś rodzaju posągiem wykutym w skale. Budził we mnie skojarzenia z popularnymi "głowami" z Wysp Wielkanocnych:

źródło: Wikipedia

Problem zaczyna się, jeśli poddamy analizie nazwę tejże figurki, która znajduje się na oryginalnej liście. "Goodyear" to bowiem także nazwa firmy produkującej ogumienie na potrzeby przemysłu samochodowego, lotniczego i tym podobnych (klik!). Innymi słowy - wiele wskazuje na to, że GOODYEAR może być... oponą!

GOODYEAR - opona, kamień,
a może jeszcze coś innego?

Trudno mi dostrzec w powyższym wizerunku cechy, które jednoznacznie określałyby jego pochodzenie. Dziwne pomarańczowo-żółte "wypustki" u podstawy nie występują w rzeczywistej figurce (por. zdjęcie u góry) - ale w jakimś celu musiały zostać namalowane...

Jedno jest pewne - dotarcie do prawdy graniczyć będzie z cudem. A co na temat tożsamości tej figurki sądzą inni zbieracze sprzed lat?

2 komentarze:

  1. Dla mnie to był zawsze plecak:D w senie taki na stelażu;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To opona. Ma charakterystyczny kolor oraz ma ułożone usta jakby chciał gwizdnąć (nawiązanie do pisku opon) a do tego jest podłużny jak opona gdy się na nią patrzy od przodu.

    OdpowiedzUsuń